Страници

28 януари 2007 г.

Обявиха номинациите за "Сезар' 2007" за най-добър френски филм

Пет филма ще участват в надпреварата за наградата "Сезар' 2007" за най-добър френски филм, която ще бъде връчена на 24 февруари, съобщи Франс прес. Френската киноакадемия днес обяви номинациите за наградите "Сезар", смятани за френския еквивалент на "Оскар"-ите.
Петте ленти, които кандидатстват за престижното отличие, са "Туземци" на Рашид Бушареб, "Добре съм, не се тревожи" на Филип Лиоре, "Лейди Чатърли" на Паскал Феран, "Не го казвай на никого" на Гийом Кане и "Когато бях певец" на Ксавие Жианоли.
"Туземци" на френско-алжирския режисьор Рашид Бушареб наскоро попадна сред 5-те номинирани за наградата "Оскар" за чуждоезичен филм. Филмът разобличава неправдата спрямо войници , дошли от френските колонии, и отдава дължимото на ролята, която те са изиграли за освобождението на Франция през Втората световна война. "Туземци" е видян от няколко милиона зрители във Франция.
Сред номинираните за наградата "Сезар" за най-добра актриса са белгийката Сесил дьо Франс за два филма - "Партер" и "Когато бях певец", и Шарлот Генсбур за "Подай ми ръка". Сред номинираните за отличието за най-добър актьор пък са Ален Шаба за "Подай ми ръка", Франсоа Клюзе за "Не го казвай на никого" и Жерар Депардийо за "Когато бях певец".
През 2006 г. "Сърцето ми спря да бие" на Жак Одиар грабна 8 награди "Сезар", включително за най-добър филм.

Няма коментари: